Oversimplifying Teaching of the Control of Variables Strategy /

Two experiments compared closely related interventions to teach the control of variables strategy (CVS) to fourth-grade students. Over the two experiments, an intervention first developed by Chen and Klahr (1999) was most effective at helping students learn how to design and evaluate single-factor e...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Otros Autores: Lorch, Jr., Robert F. (autor.)
Formato: Artículo
Lenguaje:English
Publicado: Madrid : Colegio Oficial de Psicólogos de Madrid, 2020.
Materias:
Acceso en línea:https://elibro.net/ereader/unanicaragua/125624
LEADER 02642nab a2200409 i 4500
001 ELB125624
003 FINmELB
005 20240708173000.0
006 m o d |
007 cr cnu||||||||
008 240708c20209999sp fr p o 0 0eng d
022 |a 1135-755X 
035 |a (OCoLC)1449570316 
040 |a FINmELB  |b spa  |e rda  |c FINmELB 
050 4 |a LB1051  |b .O947 2020 
080 |a 37.015.3(045) 
082 0 4 |a 370.15  |2 23 
245 0 0 |a Oversimplifying Teaching of the Control of Variables Strategy /  |c Robert F. Lorch, Jr. [y otros 8]. 
264 1 |a Madrid :  |b Colegio Oficial de Psicólogos de Madrid,  |c 2020. 
310 |a Semestral 
336 |a texto  |b txt  |2 rdacontent/spa 
337 |a computadora  |b c  |2 rdamedia/spa 
338 |a recurso en línea  |b cr  |2 rdacarrier/spa 
362 0 |a Vol. 1, n. 1 (1995)- 
520 |a Two experiments compared closely related interventions to teach the control of variables strategy (CVS) to fourth-grade students. Over the two experiments, an intervention first developed by Chen and Klahr (1999) was most effective at helping students learn how to design and evaluate single-factor experiments. In Experiment 1, attempts to reduce the cognitive load imposed by Chen and Klahr's basic teaching intervention actually produced poorer learning and transfer of CVS. In Experiment 2, attempts to simplify Chen and Klahr's algorithm for teaching students how to set up a valid experimental design also produced poorer learning and transfer of CVS. Both experiments illustrate that oversimplifying a domain or the logic behind controlling variables can undermine the effectiveness of an intervention designed to teach CVS. 
546 |a En inglés; resúmenes en español e inglés. 
588 |a Descripción basada en metadatos suministrados por el editor y otras fuentes. 
588 |a Descripción basada en Psicología educativa: revista de los psicólogos de la educación, vol. 26, n. 1 (enero 2020), P. 7-16. 
590 |a Recurso electrónico. Santa Fe, Arg.: elibro, 2024. Disponible vía World Wide Web. El acceso puede estar limitado para las bibliotecas afiliadas a elibro. 
650 4 |a Diseño instructivo. 
650 4 |a Educación científica. 
650 4 |a Educación en ciencias elementales. 
655 4 |a Artículos electrónicos. 
700 1 |a Lorch, Jr., Robert F.,  |e autor. 
773 1 |t Psicología educativa: revista de los psicólogos de la educación.  |x ISSN 1135-755X  |d Madrid: Colegio Oficial de Psicólogos de Madrid.  |g vol. 26, n. 1 (enero 2020), p. 7-16 
797 2 |a elibro, Corp. 
856 4 0 |u https://elibro.net/ereader/unanicaragua/125624