Leaving the teaching profession : examining the role of social support, engagement and emotional intelligence in teachers' intentions to quit /
The study aimed to test mediator and moderator factors in the relationship between workplace social support (i.e., perceived support from colleagues and supervisors) and intentions to quit in a sample of teaching professionals. Specifically, utilizing job-demands-resources theory to focus on social...
Autor principal: | Mérida-López, Sergio (autor.) |
---|---|
Otros Autores: | Sánchez-Gómez, Martín (autor.), Extremera, Natalio (autor.) |
Formato: | Artículo |
Lenguaje: | English |
Publicado: |
[Madrid] :
Colegio Oficial de Psicólogos de Madrid,
2020.
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://elibro.net/ereader/unanicaragua/143949 |
Ejemplares similares
-
Apoyo social y sindrome de quemarse en el trabajo o burnout: una revisión = Social support and burnout syndrome: a review /
por: Aranda Beltrán, Carolina,
Publicado: (2004) -
A Three-Wave Longitudinal Study of Moderated Mediation between Perceptions of Politics and Employee Turnover Intentions : The Role of Job Anxiety and Political Skills /
por: Haider, Sajid,
Publicado: (2020) -
Apoyo social en relación al tratamiento de las personas con SIDA /
por: Rizo Curiel, Genoveva,
Publicado: (2002) -
Síndrome de Burnout en maestros de educación básica, nivel primaria de Guadalajara /
por: Aldrete Rodríguez, María Guadalupe,
Publicado: (2003) -
Factores de emprendimiento basados en medios de vida de mujeres de San Antonio de Oriente, Francisco Morazán, Honduras
por: Pinto A., Flor de M.
Publicado: (2016)